counter create hit
مطالب مرتبط:

چرا بازیگران از پذیرفتن نقش در شهرستان ها فراری هستند؟

بازیگر شاخه گلی برای عروس گفت: فیلم هایی متناسب با مناظر شمال، مناظر کوهستانی پیشنهاد می شود و جهت تولید نیازمند حضور در آن مناطق است بنابراین این که عده ای صرفا آثار را محدود به تهران کنند و آن هم در قالب یک آپارتمان بی معنی است. ...

نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه با اصحاب رسانه

نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه با اصحاب رسانه

شانا _ گروه عكس: محمدباقر نوبخت، امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردين ماه) در نشست با اصحاب رسانه به عوامل بي ثباتي بازار ارز در مدت اخير اشاره كرد و گفت: بازار ارز همانند همه بازارها از دو سوي عرضه و تقاضا تشكيل مي شود كه عرضه ما از دو محل است، نخست درآمد نفتي كه ...

اکران فیلم «لونه زنبور» با حضور هنرمندان

لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی و با صدای زیبای هوروش بند است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. ...

حسینی: برنامه من، همان برنامه نجفی است

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از همکاری همه افرادی که مایل باشند با مجموعه شهرداری تهران، استقبال می کنم، افزود: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. ...

تهدید نتفلیکس به خروج از کن | دعوا به اوج رسید

همشهری آنلاین: پس از خودداری مدیران جشنواره کن از پذیرفتن فیلم های تولیدی شبکه های تلویزیونی در بخش مسابقه، مدیران شبکه نتفلیکس تهدید کردند پنج فیلم خود را از بخش های مختلف کن ۲۰۱۸ بیرون می کشند. ...

صداوسیما فقط کالای ایرانی جایزه می دهد

با دستور رئیس سازمان صداوسیما از این پس برنامه های رادیویی و تلویزیونی موظف شدند جوایز و هدایای خود را صرفاً از میان کالاهای ایرانی انتخاب کنند.

فیلم | اشک شادی گروگان های آزادشده از دست جیش الاسلام

رسانه های سوریه ویدئوهایی از گروگان های آزاد شده از اسارت جیش الاسلام منتشر کرده اند که برای نخستین بار بعد از آزادی در شهر دمشق با خانواده هایشان دیدار می کنند. صحنه هایی از اشک و شادی برای خانواده هایی که برخی از آنها بیش از ۴ سال از یکدیگر بی خبر بودند. این گرو ...

دلایل تهدید به «خودکشی» در فضای مجازی

دلایل تهدید به «خودکشی» در فضای مجازی

به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن موسوی چلک،  با اشاره به انتشار فیلم های اقدم به خودکشی برخی از کاربران در فضای مجازی پیش از انجام آن گفت: این کاربران معمولا به منظور تهدید اطرافیان پیش از اقدام به خودکشی این خبر را به دیگران می دهند. بعضا این افراد قصد د ...

فیلم | ۲۵ گل غیرممکن از ضربه های ایستگاهی!

۲۵ گل غیرممکن از ضربه های ایستگاهی را در ویدئوی زیر ببینید.

۳ سؤالی که قبل از انتشار سلفی هایتان، باید از خود بپرسید

شبکه های اجتماعی ما را احاطه کرده اند. هرجا می رویم و هر کاری که می کنیم، این شبکه ها در زندگی مان حضور دارند. این شبکه ها ابعاد مثبت و منفی را توأم با هم دارند و می توانند به هر دو صورت بر سلامت روان ما اثر بگذارند. مطالعات مختلفی اعلام می کنند که این ...

عشق شرقی با «در انتظار گودو» تلفیق شد

نمایش «عشق شرقی گودو» اثری است که از ۲۶ فروردین در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود و به گفته کارگردان آن، تلفیقی از سلوک عشق در شرق و تم نمایشنامه «در انتظار گودو» است. ...

اراکی ها با ۹۷ درصد بیننده، رکوردار تماشای تلویزیون در نوروز ۹۷ بودند

آخرین نظرسنجی ها درباره میزان مخاطب ویژه برنامه های تلویزیون در نوروز امسال نشان می دهد که اراکی ها با ۹۷ درصد بیننده، رکوردار تماشای تلویزیون در نوروز ۹۷ بودند. ...

افزودن قابلیت پخش خودکار ویدیو در صفحه خانه یوتیوب

یوتیوب ویژگی جدیدی را به نسخه اندروید این برنامه افزوده است. این ویژگی «پخش خودکار در خانه» نام گرفته است و به کاربر اجازه می دهد هنگامی که در صفحه خانه یوتیوب قرار دارد، پیش نمایشی از ویدیوها را ببیند. ...

نقی معمولی در کلینیک استقلال +عکس

محسن تنابنده که در نقش نقی معمولی در سریال پایتخت 5 روبروی دوربین های تلویزیون حاضر شد، به دلیل آسیب دیدگی پا امروز در کلینیک باشگاه استقلال حاضر شد تا به مداوای پای مصدومش بپردازد. ...

اوج هیجان در داربی فراموش نشدنی منچستر!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جذاب به داربی منچستر بین تیم های منچسترسیتی و منچستریونایتد پرداخته است. بازی حساس از لیگ برتر انگلیس که با برتری ۳-۲ تیم مورینیو به پایان رسید و یکی از داربی های جذاب جزیره بود. پارس ف ...

بازیگر زن ایرانی با ماشین لوکسش در خیابان های ایتالیا

لیلا بلوکات بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران؛ با انتشار یک عکس، صفحه شخصی خود را به روز کرد.

به نمایش این فیلم در لحظه

عدم اکران فیلم سینمایی وقت بودن

به گزارش اخبار جهان; گذشته به تازگی رهبر معظم انقلاب خطاب به همایش شهدای سیستان و بلوچستان ابراز علاقه عزیز آنها را به مردم آن منطقه است که تجربه بتن و ملموس به آنها از راه رفتن در آنها در این دوره از مجلس در سال 1356 در شهرستان ایرانشهر است به توجه ویژه ای به سرزمین فراموش شده و همچنین وجود فیلم "شعله ور" ساخته حمید نعمت الله در جشنواره فجر امسال اشاره به تاریخچه زمین ، چون من فکر می کنم که او هنوز هم در رژیم غذایی خود را نشان می دهد تلاش زیادی مردم, زمین, مردم و متاسفانه پس از انقلاب و با تشکر از این فیلم از سردرگمی و گیج کننده فراوانی است که عدم به رسمیت شناختن مطلق از زمین, ساختار, مردم, حسین مورد و معتاد اثرات. این مشکل بدهد نگاهي به پيشينه تاريخي پرشكوه و افتخار اين سرزمين بيندازد؛ تاريخي كه در ديگر نقاط اين سرزمين كمتر مشابه آن را مي توان يافت.   شش ماه پيش، كتاب «وقت بودن» جليل سامان را مطالعه كردم و دانستم كه چاپ اين كتاب حاصل بي اعتنایی مسئولان تلويزيون به اكران فيلمي به همين نام است كه در سال ۸۷ به تهيه كنندگي شبكه ۴ سيما ساخته شده و طُرفه آنكه در جشنواره فجر و نيز خانه سينما جوايز متعددي را دريافت كرده و سپس يكسره به محاق فراموشي فرو رفته و به پرده سينماها راه نيافته است.     سؤال اينجاست كه در دوره اي كه شرايط از هر زمان ديگري براي معرفي اين سرزمين مهياتر است و بالاترين مقام رسمي كشور اين گونه با شناخت ارزش هاي اصيل سيستان و بلوچستان، مردم آن خطه را مورد نوازش قرار مي دهند و مي گويند: «به مردم باصفا و بااستعداد سيستان و بلوچستان عميقاً علاقه مندم» دليل بي اعتنایي محض صدا و سيما به اثري كه انصافاً آیينه تمام نماي مردانگي و رأفت اصيل قوم بلوچ است، چيست؟ بي اعتنایي اي كه پديدآورنده اثر را به ناگزير و البته خوشبختانه وادار به چاپ قصه اين اثر نمايشي كرده است. اگر اين فيلم داراي ارزش هاي هنري بالایي نبوده، چرا در جشنواره فجر و جشنواره تخصصي تر خانه سينما، اين همه جايزه گرفته است؟ شايد چنين به نظر برسد كه قصه شيعه و سني كه دشمنان انقلاب قصد بهره برداري از آن را براي دامن زدن به اختلافات مذهبي و قومي دارند، مسئولان تلويزيون را به اين محافظه كاري غيرعقلایي واداشته، اما واقعيت اين است كه اتفاقاً اين اثر، آیينه تمام نماي اصالت، رأفت، برادري و وحدت قلبي بين دو شخصيت اصلي سني و شيعه اين رمان و فيلم است كه به زيباترين وجه ممكن در اين اثر جلوه مي كند.      قطعاً بسياري از خوانندگان اين نوشتار نمي دانند كه مردم سيستان نخستين قومي بودند كه به رغم فشار خلفاي وقت و جريمه شدن هاي سنگين بابت لعن نفرستادن به مولا علي(ع) و خاندان ايشان هرگز تن به اين كار ندادند و باز هم قطعاً نمي دانند كه نخستين قومي كه به خونخواهي حضرت اباعبدالله(ع) بر خليفه وقت شوريد و عليه دستگاه جبار يزيد دست به قيام زد، سيستاني ها بودند. مخاطب اين نوشتار قطعاً نمي داند كه اين سرزمين روزگاري چنان حاصلخيز بود كه مردمانش نه تنها خود در آسودگي مي زيستند، بلكه قوت ساير استان هاي كشور را هم تأمين مي كردند و نيز هرگز بقاياي شهر سوخته را با بيش از 6هزار سال قدمت به چشم نديده است تا دريابد كه مدرن ترين سيستم فاضلاب «اگو» در جهان در اين شهر وجود داشته و نيز در آن جراحي هاي دشوار، از جمله چشم و مغز صورت مي گرفته است! اين دو مثال تنها نمونه هاي اندكي از نشانه هاي بي بديل تمدن و فرهنگ پيشرفته در اين سرزمين از ياد رفته است، ليكن زخم هاي فرهنگي استخوان سوزي كه اين سرزمين سوخته بر دل و جان خود احساس كرده يك طرف، تصوير توهين آميزي كه سينما و گاهي سيماي ما از مردم سيستان و بلوچستان ارائه داده و مكرراً به عنوان تصويري واقعي به همگان القا كرده از سوی دیگر، مرا به اين پرسش واداشته است كه اولاً چرا نمي گذارند فرهيختگان اين قوم، خود بگويند كيستند و چه عقبه شكوهمندی را پشت سر دارند؟ چگونه است كه همگان وقتي مي خواهند از مردانگي سخن بگويند پاي رستم و زابلستان را وسط مي كشند، اما هنگامي كه نوبت به ترسيم چهره اين مردم مي رسد، جز مشتی معتاد و قاچاقچي و شورشي كس ديگري را پيدا نمي كنند؟     جالب اينجاست كه وقتي هم دلسوخته اي به سبب دغدغه ذهني و انساني خويش و با حداقل امكانات و بي ترديد با زحمات فراوان اثري شريف را درباره اين مردم خلق مي كند، سيماي ملي كه علي القاعده بايد مروّج همدلي، وحدت قومي و ملي و آیينه تمام نماي اصالت ها، مردانگي ها و پاسداري از حريم خانواده و تأكيد بر مهر و محبت باشد، يكي دو اثر ارزشمند ساخته شده بر اين بستر را نيز به دلايلي نامعلوم، مسكوت نگه مي دارد تا همچنان پرده سينماها و سيماي ما را قاچاقچي ها و معتادها قبضه كنند و بابت بازنمایي اين فضايل، هر سال در جشنواره فجر جايزه هم بگيرند! و همچنان اين تصور دردناك در اذهان استمرار يابد كه سيستاني يا بلوچ بودن چيزي نيست كه بتوان به آن باليد و فلان بازيگر سيستاني هم كه چهره، لهجه و حتي عباراتي كه به كار مي برد، دقيقاً نشان مي دهد كه سيستاني است، در مصاحبه هايش با شرم و خجالت، خود را زاهداني! معرفي مي كند، انگار كه زابلي بودن ننگي است كه بايد پنهانش كرد!    در هر حال عرصه فرهنگ ما مملو از پرسش هاي بي پاسخ است و بعيد است مسئولان تلويزيون براي اين پرسش پاسخ منطقي و درخوري داشته باشند، اما مي خواهم خطاب به پديدآورنده «وقتِ بودن» دست مريزاد بگويم كه با وجود آنكه از اهالي فارس است، مردمان اين سرزمين فراموش شده را چنين گرانسنگ، شريف و عاشق ديده است، هر چند از او كه تمام آثارش مشحون از فضايل انساني و پيروزي عشق بر تفرقه و نفرت است، جز اين انتظار نمي رود.   منبع: جوان آنلاین