counter create hit

مطالب مرتبط:

رونالدو اول و مسی در بین ۶ گله ها +عکس

لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در حالی پیگیری است.

صلاح فرعون کوچک لیورپول+کارتون

محمد صلاح در دیدار رفت وبرگشت دروازه من سیتی را فرو ریخت.

فیلم | واکنش مسی به گل مانولاس در المپیک رم

واکنش مسی به گل پیروزی بخش مانولاس در المپیک رم را در ویدئوی زیر می بینید.

ستاره استقلال جشن گل برگزار کرد! + عکس

مهاجم استقلال با خروج از زیر فشار جشن گل برگزار می کند.

پیرترین موجود زنده تهران + عکس

قدیمی ترین درخت چنار تهران با ۹۰۰ سال عمر در حیاط امامزاده یحیی در محله عودلاجان قرار دارد. این چنار، کهن ترین موجود زنده در تهران است.

عکس ؛ صحنه مشکوک پنالتی رئالی ها ! این پنالتی صحیح بود ؟

یوونتوس در بازی دیشب ( چهارشنبه ) دست به کار بزرگی زده بود و شکست ۳-۰ بازی رفت را با زدن سه گل به رئال جبران کرد اما اعلام یک پنالتی روی لوکاس واسکز توسط مایکل اولیور(داور بازی) ورق بازی را برگرداند. یوونتوسی ها به شدت نسبت به این صحنه معترض ...

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در روستای زو شیروان

آثار هیچ گونه گلوله یا بریدگی مشاهده نشده است و علت مرگ نیاز به بررسی بیشتر دارد.

فروش خرمای بم به نام عربستان!

در یکی از بزرگترین فروشگاه های پاکستان به نام الفتح خرمای بم به نام عربستان فروخته می شود.

امکان عکاسی با افکت پرتره و تگ مستقیم به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شد

در سال های اخیر تب ثبت تصاویر سلفی در بین استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند به شدت افزایش یافته و ارائه دهندگان اپلیکیشن های به اشتراک گزاری تصاویر نیز بر همین اساس قابلیت های جدید را بسته به علاقه کاربران معرفی می کنند. پیروی همین قضیه نیز اپلیکیشن اینس ...

معرفی ۵ اثر ایرانی بخش «مستند زیر ذره‌بین» جشنواره جهانی فیلم فجر

اسامی مستندهای ایرانی پذیرفته شده در بخش «مستند زیر ذرهâبین» سیâ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از سوی دبیرخانه این رویداد سینمایی اعلام شد.

پوتین به نتانیاهو هشدار داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که از اقدامات بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند.

عکس/ قدیمی ترین موجود زنده تهران

قدیمی ترین درخت چنار تهران با ۹۰۰ سال عمر در حیاط امامزاده یحیی در محله عودلاجان قرار دارد. این چنار، کهن ترین موجود زنده در تهران است.

رقابت ۲ فیلمساز ایرانی برای نخل طلا

فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین معرفی شدند.

عکسی قدیمی از حرم کاظمین

در عکس زیر تصویر قدیمی از مرقد مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد (ع) در شهر کاظمین عراق را می بینید.

حجازی با چراغ. "اتاق تاریک"# تبدیل خواهد شد ؟ عکس:

حجازی با چراغ نقد، «اتاق تاریک»ش را روشن می کند؟ + عکس

وزارت فرهنگ و هنر شرق - مدیر "اتاق تاریک" این روزها قلب و مغز است. در همان زمان هیچ چیز وجود دارد در هر یک از مناطق از جشنواره های رایج در دست دیگران از سوی دیگر برخی از بررسی این فیلم در کنفرانس مطبوعاتی. به این سوال. فیلم "اتاق تاریک" زشتی روشن است که آن را تبدیل به بیشتر و بیشتر از آخرین انتشار در شبکه های اجتماعی می دانم که وجود دارد کتاب: شاهزاده! یک اتاق تاریک با شما کشف. شما در حال فرزندان شما هنگامی که شما رشد می کنید یک بار پس از یک زمان به تماشای یک اتاق تاریک نشسته ، من می دانم که من زیبا نکردم! هیچ پاسخ و با اشک و درد من ساخته شده! من جایزه سالن سینما از خنده و اشک مردم را از هم جدا. آنها از مردم قبل از بسته شدن و پس از آن فکر نمی کنم. نگرانی من این است که من مستقل مستقل مستقل! سال پیش من می دانستم که اخلاق در آموزش و پرورش مهم ترین نیاز برای فراموش کردن جامعه به ما. من نسل گفت: قصه گفتن منطقه شما! این را شما هم خوب می دانید که داستان با خواب من. چهار دوره است که همه باید تلاش زنان و که من به لطف حق. یادداشت ها در برخی از فیلم های دیگر جشنواره نیز در اینجا بخوانید: توجه داشته باشید در فیلم «سرو زیر آب»؛ یادداشتی بر فیلم «دارکوب»؛ یادداشتی بر فیلم «تنگه ابوقُرَیب»؛ یادداشتی بر فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده»؛ یادداشتی بر فیلم «خجالت نکش»؛ یادداشتی بر فیلم «لاتاری»؛ یادداشتی بر فیلم «بمب»؛ یادداشتی بر فیلم «جاده قدیم»؛ یادداشتی بر فیلم «مصادره»؛ سید روح الله حجازی اهل آبادان است و سال 58 در حالی به دنیا آمد که کمتر از یک سال بعد، آتش جنگ به خانه اش رسید و پدرش از مردانی بود که فرش فروشی اش را کنار گذاشت و همراه مردان مدافع، اسلحه به دست گرفت. شاید تندی هایی که از او در این روزها و خصوصا در نشست مطبوعاتی دیدیم را بشود به گرم مزاجی او و همانندی اش با آبادانی های خونگرم نسبت داد. سید روح الله حجازی کارگردان فیلم «اتاق تاریک» سید روح الله حجازی در خانواده ای رشد کرد که با هنر و سینما نسبتی نداشتند اما او با پشتکار، راهش را هموار کرد و فیلم هایش را قدم به قدم ساخت و پیش آمد. «اتاق تاریک» ششمین تجربه ی سینمایی حجازی است و پیش از «اتاق تاریک»، «مرگ ماهی» اولین فیلمی بود که فیلمنامه اش را هم حجازی به تنهایی نوشت. مرگ ماهی با تمام تلاش های حجازی و حضور چهره ها و ستاره های سینمایی به موفقیتی دست پیدا نکرد و علت اصلی آن را می شد در فیلمنامه آن جستجو کرد. مرگ ماهی فیلمی شیک و به اصطلاح روشننفکرانه بود که اگر داستانش چفت و بست محکمی داشت، به خاطر ستاره هایش می توانست به یک پدیده منتهی شود اما با فاصله زیادی نسبت به «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» ایستاد. فیلم «هیهات» البته به خاطر اپیزودیک بودنش و این که حجازی می توانست تنها بخشی از زمان فیلم را به دست بگیرد، قابل مقایسه با کارهای دیگر او نبود و حالا «اتاق تاریک»، بهترین دلیل بر این ادعا است که موفقیت حجازی در کارگردانی، لزوما به این معنا نیست که می تواند فیلمنامه نویس موفقی نیز باشد. فیلم «اتاق تاریک» «اتاق تاریک» البته در ساخت و پرداخت سینمایی هم با مشکلاتی روبروست که باز هم بیشتر این اشکالات را باید در ریشه آن، یعنی فیلمنامه جستجو کرد. حق می دهیم که کارگردان مستقلی مانند روح الله حجازی که قرار است تهیه کنندگی فیلمش را هم بر عهده بگیرد، بعد از 3 سال دوری از سینما، بخواهد همه دغدغه هایش را در قالب تصویر به مخاطبانش منتقل کند اما این انتقال اگر هنرمندانه و بر اساس اصول حرفه ای نباشد، فیلم را به اثری خنثی و تا حدودی بی حاصل تبدیل می کند یا در خوشبینانه ترین وضعیت، آنگونه که انتظار می رود، نمی درخشد و جایش را در بین مردم و مخاطبان باز نمی کند. «اتاق تاریک» با همه دغدغه های اجتماعی و مهمی که کارگردان و نویسنده اش داشته، متاسفانه فاقد نیروی لازم برای تاثیرگذاری بر مخاطب است و نهایتا تماشاگرش را به این نتیجه می رساند که: «بیشتر مراقب روحِ فرزندانمان باشیم!» این نتیجه اگر چه بسیار مهم و قابل تامل است اما آن را می شود حتی در قالب یک اثر کوتاه چند دقیقه ای هم به مخاطب ارائه داد. فیلم «اتاق تاریک» تماشاگر امروز که با همه سختی ها خود را به سالن سینما می رساند، انتظار دارد که به جز سرگرم کنندگی (که رگه های آن در «اتاق تاریک» باریک و کم جان است) به محتوای قابل توجهی نیز دسترسی پیدا کند. «اتاق تاریک» در بیان مانیفست های اجتماعی اش مثل ازدواج زنان سن بالا با مردان کم سن و سال تر، شعارهای فمنیستی، حمایت از حیوانات، حمایت از مهاجران بی پناه، وضعیت جوانان و نسبتشان با خانواده های از هم پاشیده، زنان مطلقه و سرنوشت آن ها، عمل های زیباییِ خارج از عرف و انبوه دیگری از دغدغه ها، موفق نیست و بیان این دغدغه ها به بیشتر از یک فیلمنامه و فیلم نیاز دارد و گفتن همه آن ها در یک اثر، منجر به وضعیتی می شود که امروز در «اتاق تاریک» شاهدش هستیم. سید روح الله حجازی بی شک در ادامه مسیرش نیاز به همراهی فردی با عنوان «فیلمنامه نویس» دارد که بتواند دغدغه های او را در قالب سکانس هایی سنجیده و حساب شده، پشت سر هم ردیف کند و حجازی هم در پشت دوربین، تمام حواسش به قاب بندی ها و بازیِ بازیگران باشد و در نهایت فیلمی تولید شود که امکان دفاع از آن برای همه فراهم گردد. عشق حجازی به سینما قطعا آینده درخشانی برای او رقم خواهد زد به شرط آن که از همه نقدهای تند و نرم، بدون پیشداوری و موضع گیری بهره ببرد و راهش را با چراغ هایی که دیگران می افروزند، بهتر و زودتر پیدا کند. *میثم رشیدی مهرآبادی